Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Idag kom Marknadsdomstolens dom i målet mot VitaeLab. Målet handlar om marknadsföringen av VitaePro och inte om kvaliteten eller effekten av produkten. Företagets marknadsföring fälldes i vissa delar men friades i andra. Marknadsdomstolen anser att företagets påståenden är för specifika men påstår inte att marknadsföringen i sig varit vilseledande. VitaeLab har anpassat sig efter Marknadsdomstolens beslut och kommer även fortsättningsvis marknadsföra sin produkt.

Svensk Egenvård kommer analysera domen för att se om den innebär några konsekvenser för branschen i allmänhet.

Fler artiklar

Klockan 10.00-12:00 den 5/12 föreläser Anders Nilsson från Lloyd´s Register LRQA om allergener och annan överkänslighet – Vad händer när information om allergener och andra överkänslighetsframkallande livsmedel är felaktig eller saknas?   Agenda för seminariet – Livsmedel blir farliga för allergiker först när information om allergener eller andra överkänslighets¬framkallande livsmedel är felaktig eller saknas – […]

Medlemmar hälsas välkomna på webinar ”Hälsosamma livsmedel på export” den 4 juni. Business Sweden kommer att presentera satsningar som gör för export av hälsosamma livsmedel. Läs mer

Välkommen till onlineutbildning i Grundläggande märkning. Utbildningen äger rum via Microsoft Teams klockan 10:00 – 12:00. Webinariet är tillgängligt för alla medlemmar i Svensk Egenvård. Webinariet passar främst den som är ny på området märkning av livsmedel och kosttillskott men kan också vara relevant för den som vill uppdatera sig på vilka regler som gäller. • Behöver […]