Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Idag kom Marknadsdomstolens dom i målet mot VitaeLab. Målet handlar om marknadsföringen av VitaePro och inte om kvaliteten eller effekten av produkten. Företagets marknadsföring fälldes i vissa delar men friades i andra. Marknadsdomstolen anser att företagets påståenden är för specifika men påstår inte att marknadsföringen i sig varit vilseledande. VitaeLab har anpassat sig efter Marknadsdomstolens beslut och kommer även fortsättningsvis marknadsföra sin produkt.

Svensk Egenvård kommer analysera domen för att se om den innebär några konsekvenser för branschen i allmänhet.

Fler artiklar

Alla medlemmar hälsas välkomna till ett webinar om magnesium den 2 mars kl. 10:00 – 11:30. Professor Jürgen Vormann är utbildad nutritionist, professor i biokemi samt direktör på Institutet för nutrition och prevention i München. Han har forskat på magnesium i över 40 år och är en världsledande expert inom området. Jürgen har publicerat över […]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus consectetur sodales purus, et cursus ante dignissim id. Mauris at volutpat dolor. Suspendisse gravida luctus aliquam. Praesent in mauris dui. In sollicitudin pharetra nisi eu molestie. Quisque vehicula turpis in augue hendrerit, et scelerisque metus ullamcorper. Nulla tincidunt malesuada enim eu consectetur. In quis congue erat. […]

Svensk Egenvård håller med om Livsmedelsverkets tolkning att laktasenzym som säljs i avdelade doser bör regleras som kosttillskott. Läs remissvaret här