18 & 24 mars Webinar – Märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter

Facebook
Twitter
LinkedIn

18 & 24 mars Webinar – Märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter

Den 18 mars (Del I) och den 24 mars (Del II) hålls webinariet/utbildningen Märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter. Utbildningen äger rum under två halvdagar och vänder sig till både dig som är ny på området och till dig som vill uppdatera dig om nyheter.

Det första tillfället 18 mars innehåller en introduktion till regelverket. Det andra tillfället 24 mars är en fördjupning med aktuellt inom lagstiftningen och intressanta rättsfall. Kursdeltagarna kommer också att få göra en intressant gruppövning.

Kursledare:
Andrea Grossmann, regulatoriskt sakkunnig på Svensk Egenvård.
Katarina Ladenfors, advokat/partner på Advokatfirman MarLaw med särskild inriktning på livsmedelsjuridik.

 

Kursledarna kommer bland annat att tala om:
• Miljöpåståenden och Konsumentombudsmannens pågående tillsynsuppdrag
• Genomgång av ny dom om användning av ekopåståenden för hud och hårvård
• Ny praxis från EU-domstolen om krav för användning av hälsopåståenden om botanicals
• Den nya vägledningen från Food Supplements Europe om ursprungsmärkning av primär ingrediens på kosttillskott
• Den nya EU-förordningen 2021/77 om icke-godkännande av vissa andra hälsopåståenden om livsmedel än sådana som avser minskad sjukdomsrisk och barns utveckling och hälsa
Utbildningen kommer att ske online via Microsoft Teams. Inbjudan till mötet skickas ut dagen innan första utbildningstillfället.

 

Datum och tid:
Torsdag 18 mars, del I 09.30-12.00
Onsdag 24 mars, del II 09.30-12.00

Kostnadsfritt för medlemmar i Svensk Egenvård
Kurskostnad för icke-medlem (båda tillfällena): 2 900 kr ex moms

Välkommen med din anmälan till ann@svenskegenvard.se

 

Event info:

Datum: 18 mars, 2021

Tid:Kl. 09:30 - 12:00

Kostnad:Kostnadsfritt för medlemmar. Kostnad för icke medlemmar är 2 900 kr ex moms.

Föreläsare