Life går med i Svensk Egenvård

Facebook
Twitter
LinkedIn

Life går med i Svensk Egenvård

Nordens ledande hälsokedja Life har gått med i branschorganisationen Svensk Egenvård. Lifekoncernen består av 310 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel. Life har även ett stort antal produkter med egna varumärken. Branschorganisationen Svensk Egenvård består av cirka 70 företag inom den svenska egenvårdsbranschen.

– Vi är mycket glada över att hälsa Sveriges ledande hälsokedja välkomna till Svensk Egenvård. Vi samlar nu producenter, leverantörer och återförsäljare av hälsosamma produkter på den svenska marknaden, säger Svensk Egenvårds ordförande Peter Hencz.

– För Life är det naturligt att samverka med hela branschen och möta utmaningarna gemensamt. Det finns både hot och möjligheter framöver och dessa tacklar vi bäst tillsammans, säger Life Europes VD Gunnel Åkerman.

För mer information kontakta:

Mats Nilsson, VD Svensk Egenvård                 0768/259450, mats@svenskegenvard.se

Fler artiklar

Den 2 september kl. 10:00 – 12:00 äger ett intressant forskningswebinar rum för medlemmar i Svensk Egenvård. Anna Furuby, Annika Krona och Johan Lindberg från forskningsinstitutet RISE (Research Institutes of Sweden) medverkar i webinariet. Läs mer  

Svensk Egenvård kan i samarbete med Euromonitor nu presentera försäljningsstatistik för den svenska egenvårdsmarknaden 2022. I rapporten framgår att:E-handeln har ökat från 15,6% 2015 till att nu vara den klart största försäljningskanalen med 34%.Egenvårdsmarknaden växte totalt med 300 miljoner kronor 2022 till 6,3 miljarder. Läs rapporten här.

Det forskas mycket kring näringsämnen. Varje år publiceras tusentals studier av varierande kvalitet och med varierande resultat. Detta är i grunden positivt och alla forskningsstudier som syftar till att stärka människors hälsa är viktiga. Mycket kunskap om kostens betydelse för vårt välmående kommer från forskningen. Läs mer