Marknadsföringsutbildning 13 & 20 mars

Facebook
Twitter
LinkedIn

Marknadsföringsutbildning 13 & 20 mars

I mars är det dags för vår populära utbildning om märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter! Som medlem deltar du kostnadsfritt på utbildningen som äger rum två förmiddagar online via Microsoft Teams.

Kursen vänder sig till både dig som är ny på området samt till dig som vill uppdatera dig om nyheter. Utbildningen kommer att vara uppdelad på två förmiddagar där första tillfället är en återkommande introduktion till regelverket. Andra tillfället är en fördjupning med aktuellt inom lagstiftningen och intressanta rättsfall. Kursdeltagarna kommer även att få göra en gruppövning.

Kursledarna kommer bland annat att tala om:

  • Ny praxis för hälsopåståenden för botanicals
  • Rapport avseende användningen av ashwagandha i kosttillskott
  • Marknadsföring inom ramen för kosttillskottsdefinitionen – var går gränsen?

Datum och tid:
Del 1: Onsdag 13 mars 09.30-12.00
Del 2: Onsdag 20 mars 09.30-12.00

Kursledare:
Katarina Ladenfors: advokat/partner på Advokatfirman Marlaw med särskild inriktning på livsmedelsjuridik
Andrea Grossmann: regulatoriskt sakkunnig på Svensk Egenvård

Kostnadsfritt för medlemmar i Svensk Egenvård
Kurskostnad för icke-medlem (båda tillfällena): 3 950:- kr ex moms
Välkommen med din anmälan senast 6 mars till info@svenskegenvard.se

Fler artiklar

41 procent uppger att de litar mycket på Livsmedelsverket – och var fjärde svensk uppger att de litar helt på information som kommer från myndigheten. Det visar branschorganisationen Svensk Egenvårds undersökning om vad allmänheten anser om kost, kostråd och kosttillskott. Läs artikeln i Kurera

Svensk Egenvårds Andrea Grossmann presenterar den nya branschriktlinjen för kosttillskott. Samtliga medlemmar och certifierade företag är välkomna. De nationella branschriktlinjerna är branschens egen beskrivning av hur företagen kan uppnå kraven i lagstiftningen. Livsmedelslagstiftningen beskriver ofta en målsättning utan att exakt ange hur saker och ting ska göras. Det ger utrymme för flexibilitet, men det blir samtidigt svårare […]

Den 18 mars (Del I) och den 24 mars (Del II) hålls ett webinar om märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter. Utbildningen äger rum under två halvdagar och vänder sig till både dig som är ny på området och till dig som vill uppdatera dig om nyheter. Läs mer