17 & 24 mars 2022 Märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter

Facebook
Twitter
LinkedIn

17 & 24 mars 2022 Märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter

Varmt välkommen till vår årliga utbildning om märkning och marknadsföring av egenvårdsprodukter!

Kursen vänder sig till både dig som är ny på området samt till dig som vill uppdatera dig om nyheter. Utbildningen kommer att vara uppdelad på två dagar där första tillfället är en återkommande introduktion till regelverket. Andra tillfället är en fördjupning med aktuellt inom lagstiftningen och intressanta rättsfall. Kursdeltagarna kommer även att få göra en gruppövning.

Kursledare:
Katarina Ladenfors: advokat/partner på Advokatfirman Marlaw med särskild inriktning på livsmedelsjuridik
Andrea Grossmann: regulatoriskt sakkunnig på Svensk Egenvård

Kursledarna kommer bland annat att tala om:
• Aktuell information om hälsopåståenden
• Hälsopåståenden för botanicals – information om OpenEFSA
• Konsumentverkets tematiska granskning om hälsopåståenden i tidningsreklam
• ICC:s miljöreklamregler – uppdaterad hållbarhetsbilaga
• Tobaksfria nikotinprodukter – ny reglering på gång

Utbildningen kommer att ske online via Microsoft Teams. Inbjudan till mötet skickas ut dagen innan första utbildningstillfället.

Datum och tid:
Del 1: Torsdag 17 mars 09.30-12.00
Del 2: Torsdag 24 mars 09.30-12.00

Kostnadsfritt för medlemmar i Svensk Egenvård
Kurskostnad för icke-medlem (båda tillfällena): 1950 kr ex moms

Välkommen med din anmälan senast 11 mars till ann@svenskegenvard.se


[event_fact][/event_fact]

Event info:

Datum: 17 mars, 2022

Tid:Kl. 09:30 - 12:00

Föreläsare