Facebook
Twitter
LinkedIn

Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Idag kom Marknadsdomstolens dom i målet mot VitaeLab. Målet handlar om marknadsföringen av VitaePro och inte om kvaliteten eller effekten av produkten. Företagets marknadsföring fälldes i vissa delar men friades i andra. Marknadsdomstolen anser att företagets påståenden är för specifika men påstår inte att marknadsföringen i sig varit vilseledande. VitaeLab har anpassat sig efter Marknadsdomstolens beslut och kommer även fortsättningsvis marknadsföra sin produkt.

Svensk Egenvård kommer analysera domen för att se om den innebär några konsekvenser för branschen i allmänhet.

Fler artiklar

Fettfri yoghurt och fermenterade mjölkprodukter med levande yoghurtkulturer, tillsatt vitamin D och utan tillsatt socker bidrar till minskat…Fettfri yoghurt och fermenterade mjölkprodukter med levan… Källa: Livsmedel.se Source: From Notified

...

Välkommen att anmäla till höstens onlineutbildning i Grundläggande HACCP som äger rum under två förmiddagar den 26-27 oktober. Utbildningen vänder sig till dig som är importör eller tillverkare och arbetar exempelvis inom produktion, inköp, produktutveckling och kvalitet med livsmedel/kosttillskott. Läs mer

...

Snart är det höstdagjämning den 23 september och just den dagen är D-vitaminets dag. Trots vår varma sköna sommar så är det nu åter dags att tänka på att fylla på kroppens lager med D-vitamin. Under sommarmånaderna har vi kunnat få i oss tillräckligt med D-vitamin från solljuset men under vinterhalvåret räcker inte...