Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Idag kom Marknadsdomstolens dom i målet mot VitaeLab. Målet handlar om marknadsföringen av VitaePro och inte om kvaliteten eller effekten av produkten. Företagets marknadsföring fälldes i vissa delar men friades i andra. Marknadsdomstolen anser att företagets påståenden är för specifika men påstår inte att marknadsföringen i sig varit vilseledande. VitaeLab har anpassat sig efter Marknadsdomstolens beslut och kommer även fortsättningsvis marknadsföra sin produkt.

Svensk Egenvård kommer analysera domen för att se om den innebär några konsekvenser för branschen i allmänhet.

Fler artiklar

fiskolja från växter kan bli verklighet Fiskodlingsindustrin…Nu pågår en tävling mellan olika forskargrupper för att få fram fiskolja utan att använda fisk……. Källa: Sveriges Radio Source: From Notified

Medlemmar hälsas välkomna på webinar ”Hälsosamma livsmedel på export” den 4 juni. Business Sweden kommer att presentera satsningar som gör för export av hälsosamma livsmedel. Läs mer

Den 12 februari håller Svensk Egenvård ett webinar om märkning av livsmedel där fokus kommer att ligga på de obligatoriska märkningsuppgifter som behöver finnas med på ett livsmedel enligt förordningen (EU) 1169/2011, till exempel hur ingredientslistan ska se ut och när ursprung behöver anges för ingredienser. Vi kommer också att gå igenom vilka regler som […]