Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kommentar till dom i Marknadsdomstolen

Idag kom Marknadsdomstolens dom i målet mot VitaeLab. Målet handlar om marknadsföringen av VitaePro och inte om kvaliteten eller effekten av produkten. Företagets marknadsföring fälldes i vissa delar men friades i andra. Marknadsdomstolen anser att företagets påståenden är för specifika men påstår inte att marknadsföringen i sig varit vilseledande. VitaeLab har anpassat sig efter Marknadsdomstolens beslut och kommer även fortsättningsvis marknadsföra sin produkt.

Svensk Egenvård kommer analysera domen för att se om den innebär några konsekvenser för branschen i allmänhet.

Fler artiklar

I medierna den senaste veckan har det skrivits om en rapport som sägs vilja förbjuda eller begränsa vissa växtbaserade kosttillskott.

Välkommen till onlineutbildning i Grundläggande märkning. Utbildningen äger rum via Microsoft Teams klockan 10:00 – 12:00. Webinariet är tillgängligt för alla

Grundläggande leverantörsutbildning Hur utvärderar man sin leverantör? Vilka frågor bör man ställa för att få fram relevant information? Hur ska

Den 23 maj samlades den svenska egenvårdsbranschen på Svensk Egenvårds årsmöte. Mycket inspirerande föreläsningar av professor Robert Brummer, journalisten Inger