Försäljningsstatistik för 2022

Facebook
Twitter
LinkedIn

Försäljningsstatistik för 2022

Svensk Egenvård kan i samarbete med Euromonitor nu presentera försäljningsstatistik för den svenska egenvårdsmarknaden 2022.

I rapporten framgår att:
E-handeln har ökat från 15,6% 2015 till att nu vara den klart största försäljningskanalen med 34%.
Egenvårdsmarknaden växte totalt med 300 miljoner kronor 2022 till 6,3 miljarder.

Läs rapporten här.

Fler artiklar

Termen probiotika har inom EU inte kunnat användas i märkning eller marknadsföring av kosttillskott sedan närings- och hälsopåståendeförordningen trädde ikraft. Detta har haft en negativ påverkan på industrin och konsumenter i EU:s medlemsstater. T.ex. kan svenska företag som producerar produkter och säljer på svenska marknaden inte konkurrera på samma villkor med produkter som kommer från […]

Svensk Egenvård har skickat följande yttrande angående remissen ”Förslag till avgifter för läkemedelsleverantörers tillgång till Leverantörernas information i VARA (LiiV) till Socialdepartementet.   Läs Svensk Egenvårds remissvar Läs remissen