Uppdaterad handbok – Att marknadsföra egenvårdsprodukter

Facebook
Twitter
LinkedIn

Uppdaterad handbok – Att marknadsföra egenvårdsprodukter

Nu finns en uppdaterad version av handboken Att marknadsföra egenvårdsprodukter. En vägledning för dig som ska kommunicera egenvård på den svenska marknaden. Läs mer om handboken och hur du beställer den

Fler artiklar

Den europeiska branschorganisationen ESSNA har tagit fram en vägledning för att hjälpa konsumenter att göra bra val när de köper proteintillskott. I vägledningen presenteras ett antal uppgifter som en konsument kan titta efter för att hitta seriösa företag att handla från. Vägledningen är en del i en större informationssatsning riktad mot konsumenter. Vägledningen finns att […]

Mängden bevis ökar för att höga vårdkostnader relaterade till hjärt-kärlsjukdomar kan minskas genom ett mer utbrett användande av kosttillskott hos riskgrupper i EU. En ny studie från Frost & Sullivan visar att besparingar på 5.3 miljarder euro per år kan uppnås genom daglig konsumtion av 1.7g fytosteroler av de miljontals människor 55 år eller äldre […]

Svensk Egenvårds uppdaterade version av branschriktlinjen för kosttillskott är nu publicerad. Branschriktlinjen ska ses som branschens sammanställning och tolkning av rådande livsmedelslagstiftning. Den här branschriktlinjen är tänkt att användas av företag som importerar, tillverkar, förpackar, distribuerar, säljer eller på annat sätt hanterar råvaror och ingredienser i framställningen av kosttillskott innan de når slutkonsument. Riktlinjens syfte […]